Thursday, September 26, 2013

කල යුත්තේ කුමක්ද?| What's to be Done

   සුපුරුදු පරිදි රජයට වැඩි වාසි ගෙන දෙමින් පලාත් සභා මතිවරනය අවසන් විය.
මේ පිලිඹඳව කිසිවක් නොලියන්නෙමැයි සිතා සිටියද පලාත් සභා සතු ඉඩම් හා
පොලිස් බලතල පිලිඹදව සිදු කෙරෙන කතිකාවන් හා ඊට අදාල නඩු තීන්දුවක් කරලියට පැමිණිය නිසා මෙය ලියා තබන්නට සිත්විය.


        
          සැබෑ ලෙසම දෙමළාට තිබෙන ප්‍රශ්නය කුමක්දැයි තවම සිංහලයාට වැටහී නොමැත. සිංහලයාට උවමනා කුමක්දැයි දෙමළාටද වගේ වගක් නැත. මැතිවරනයේ දී ජනතාව ඡන්දය භාවිතා කර තිබෙන ආකාරය අනුව ජාතිවාදය බේදයක් නොමැතිව ලාංකිකයා තුලින් ගම්‍යවීඇත. සිංහල බහුතරය විසින් සිංහල ජාතිවාදය පෝශනය කරන අතර දෙමළ බහුතරය විසින් නඩත්තු කරන මතය දෙමළ ජාතිවාදය බව මතුපිටින් පෙනේ. නමුත් එසේ සිතීමට අප ඉක්මන් විය යුතු නැත. බහුතරය බොහෝවිට මතයක් නොමැති සිල්ලර ආතල්බර දෙශපාලන ක්‍රමයක් විස්වාස කරන නිසාය. මෙ ක්‍රමය තුල බහුතරයකට මැතිවරනය යනු උඩ පැනගෙන කාකොටාගෙන හෝ අපේ විරුවා කතිර යුද්ධයෙන් ඔටුනු පැලඳවීමය.

       එය තුළ බහුතර මතයට එක්වීමට (හැමෝම කරන දේ කරන්න යාම) පවතින උනන්දුව මෙන්ම කවුරුන් හෝ සරණ ගොස් තමන්ද යමක් කරගැනීම, අසල්වැසියාට පාට් දැමීම, රස්සා ලබා ගැනී
ම, ටකරන් ලබාගැනීම, ආදී දහසකුත් එකක් බලාපොරොත්තුද තිබෙන්නට ඇත. මතිවරන අමුතු දෙයක් නොවන අතර අපුර්වත්වය වනුයේ එහි ප්‍රතිඵල වලින්
ගම්‍යවන පනිවිඩය තේරුම් ගැනීමයි.


ඡන්ද දායකයාගේ දෙශපාලන සවිඥානිකත්වය?


           දකුනේ ඡන්ද දායකයාට වඩා උතුරේ ඡන්ද දායකයා තමන්ගේ ගැටළුව පිලිඹද වඩාත් සංවේදී බවක් හා අවබෝධයකින් යුක්ත බවක් පෙන්නුම් කර ඇත. උතුරු පළාත් මහ ඇමති විග්නේශවරන් මහතා ඉන්දීය රූපවාහිනී මාධ්‍යයකට පවසා තිබුනේ මෙය පව්ලේ ප්‍රශ්නයක් බවත් එයට අසල්වැසියන් අත නොදැමියයුතු බවත්ය. සැබැවින්ම ද්‍රවිඩ බහුතරයකගේම මතය එය විය හැක ඔවුනට රට බෙදාවෙන්කර වෙනම ඊලාම් දේශයක් බිහිකර ගැනීමට අවශ්‍ය නැත. ඔවුන් තවමත් ස්වයං නිර්න අයිතිය පිලිඹඳව බලා පොරොත්තු දල්වා බලාසිටී. එසෙම සිංහලයන් තමන්ගේ පාරම්පරික සතුරන් ලෙස ඔවුන් කිසිදා නොසලකන අතර ඔවුන් අහිංසක ලෙස තම නිවහල් භාවය අයැඳ සිටී.
එය බහුතර කැමැත්ත නම් හිතුවක්කාර ලෙස අපට එය නොදී සිටිය නොහැක.

 කලයුත්තේ දෙමළ ජනතාවගේ විශ්වාසය දිනාගැනීමයි.
ඔවුන් තව තවත් අන්තවාදයට හා ජාතිවාදය දෙසට තල්ලු නොකර බලය බෙදීමේ වැඩපිලිවෙලක් වහාම ඇරඹිය යුතුබව මතක තබාගත යුතුය. එක් රටක් තුළ සැමට පිළිගත හැකි
විසඳුමක අවශ්‍යතාවයක් පවතී. නැතහොත් දෙමළ ජනයා තව දුරටත් අන්තවාදී හා බෙදුම්වාදී මාවත මිස අන් මගක් තොරානොගනු ඇත.
එහි අනාගත කරුමය සිංහලයාටද අනිවාර්යයෙන් ගෙවීමට සිදුවනු ඇත ලොකයේ මෙවන් ප්‍රශ්න සහිත රටවලට ජාත්‍යන්තර මැදිහත්වීම් සිදුවූ ආකාර මෙහි උදාහරන ලෙස දැක්විය යුතු නොවේ. වර්තමාන ලෝක දෙශපාලන ප්‍රවනතාවය එයයි. හැකිතාක් ගැටුම් හැල හැප්පීම
අවම වන ආකාරයට මෙය විසඳාගත යුතු මට්ටමකට එලඹ තිබේ.

           දකුණේ (බහුතර සිංහල) ජනතාව සුපුරුදු පරිදි කානිවල් දේශපාලනයේ ආශ්වාදය රිසි සේ භුක්තිවිඳ ආතල් තීරනයක් ගෙන ඇති බව පැහැදිලිය. රාජපක්ශ දේශපාලනය
අමුම අමු දූශිත පාදඩ එකක් බැව් නොදන්නවුන් සිටිය හැකිබව සිතිය නොහැක. සිටින්නේ නම් ඒ ජාතික රූපවාහිනිය සහ නයිටීඑන් පමණක් පෙනෙන උන් විය
යුතුය. අනෙක් කරුණ නම් දේශපාලනය කිරීමට පක්ශයක් නිශ්චිත වැඩපිලිවෙලක් ප්‍රතිපත්තියක් අවශ්‍යය නැති බව හොඳින්ම පැහැදිලිවීමයි. ඒ ඒ මොහොතේ හොඳින්ම ලැබෙන ආතල් එක ජනතාවට යලි මැතිවරණයක් එනතුරු ප්‍රමාණවත්ය.

    චාර්ල්ස් ඩාවින්ට අනුව "නොනැසී ඉතිරිවන්නේ වඩා දුර්වලයා හෝ වඩා ශක්තිවන්තයා හෝ නොව වෙනස් වීම් වලට අනුගත විය හැකි
වුන් ය".
ඒ අර්ථයෙන් ජනතාවගේ හද  ගැහෙන රාවය හෙවත් ආතල් ෆුල් කලාබර සන්දර්ශනයක්  මවාදිය නොහැකිවු දේශපාලන පක්ශ කුජීත වී ඇත.පක්ශ මාරුකලද දයාසිරි ජනතාව අතර කොන් වී නොමැත ප්‍රභාකරන්ගේ මරණය ගැන පවා අනාවැකි කී සුමණදාස විශ්වකර්මයාද කුජීත වී ජනතාව දයාසිරි තොරගෙන ඇත. කවුරු කොහොම කුමක් කීවද දේශපාලන මතිමතාන්තර කුමක් වුවද පුද්ගල ප්‍රතිරූපයටද ජනතා මනාපයේ වැඩි ඉඩක් වෙන්ව පවතී.මහින්ද රාජපක්ශ ජනාධිපතිතුමාගේ සාර්ථකත්වයේ එක් පැතිකඩක් වන පුද්ගල පෞරුශය හා පෙනුම (කෙල්ලන් පවා වශීවන) මෙහි ඉතා
වදගත් බවද අමතක නොකල යුතුය. ඔවුන් නඩත්තුකරන සමාජ පෞරුශය කොතෙක්ද යත් විමල් වීරවංශ ජවිපෙ සිටි හොඳම පොර බවට අදද මතයක් පවතී. බොහෝ ඡන්ද මෙම සමාජ පොරවල්වලටද වැටෙන බව නොරහසකි. කෙසේනමදු සියල්ලට ඉහලින් රාජපක්ශ පව්ලේ ප්‍රියතමයා වී සිටීමද කාට කාටත් දෙශපාලනිකව වාසිදායකය.
 

         අනාගතය අනාගන්නට ඉඩ නොදී මෙරට තුල යහපාලනය සදාචාරය යුක්තිය ඉටුවීම දේශපාලන නිදහස ආදී
කරුණු කාරණා ඉටුකර ගැනීමට මෙරට ජනතාව තවත් බලා සිටිය යුතු නැත. ජනතාව අතර මතවාදී අරගලයක් කිරීමේ කාලීන අවශ්‍යතාවයක් පවතී.එය හුදෙක් සිංහල ජනතාව අතර පමණක් නොව ද්‍රවිඩ ජනතාව අතරද පැතිරීමේ අවශ්‍යතාවයක් පවතී. ප්‍රරගතශීලී දමිළයන් දිනාගතහැකි වැඩපිලිවෙළක්  අවශ්‍යමය.
ජාතිවාදී ව්‍යාපාර විසින් අගාධයට දක්කාගෙන යාමට ඉඩ නොදී සිංහල දෙමළ ජනයා අතර යහපත් දේශපාලන සවිඥානිකත්වයක් ඇතිකරලීමේ වගකීම මේ යුගයේ අප ඉදිරිපිට පවතී.

Friday, September 6, 2013

A/L ඉවරයි ඉතින් ?


මධුර ප්‍රභාෂ්වර
(චායාරුප ෆේස්බුකියෙනි )


       රසවිඳින්න කියල මෙලො දෙයක් නැති අතරෙ ජාතික රූපවහිනියේ මේ දවස්වල හරි
අපූරු කතාවක් යනවා. උසස් පෙළ ඉවර කරල තමන්ගෙ ජීවිතය හොයාගෙන යන තරුණ
තරුණියන් පිරිසක් ගැන. ඇත්තටම අවුරුදු 13 ක් තිස්සේ ඉස්කෝලේ ගිහිල්ලා නීති රාමුවක් ඇතුලේ කොටු ගහල ඉරි ගහල හදපු යව්වනයේ එලිපත්ත යන්තමින් පන්නපු තරුණ පිරිසක් සමාජ චරිත බවට පත්වෙන ඒ යුගය හැමොගෙම ජීවිත වල ලොකු
පෙරළියක් වන කාලයක්. කූඩුවක් අතුලේ හැදිච්ච පැටව්ටික නිදහසේ පියාඹල තම තමන්ගේ උරුම ජීවිතය හොයාගෙන යනවා.සමහරු කළු යයි සම්මතජීවිත සමහරු සාධු සම්මත ජීවිත ‍තෝරගන්නවා.ඇත්තටම චරිත කළුද සුදුද කියලා කාටවත් වෙන් කරන්න බැහැ. තියෙන්නේ තමන්ට ආවෙනික ගති ලක්ෂණයක් විතරයි. ඒවා කළු සුදු කියලා වර්ග කරල තියෙන්නේ සමාජය. උස් පහත් කියලා බෙදල තියෙන්නේත් සමාජය.


       දවසක් කෙල්ලෙක් මට හරි ලස්සන කතාවක් කිව්ව. "මේ ලොකේ හරියට පාට පෙට්ටියක් වගේ එක එක පාට එකට මුහුවුන චිත්‍රයක් වගේ. අපි අකමැතියි කියලා එක පාටක් හරි කිහිපයක් හරි අයින් කලොත් චිත්‍රය අසම්පූර්ණයි" . ඒ පුංචි වචන පේලිය අතර මුළු ජීවිතයම
හැංගිලා තියෙනවා. මම පෙර ලිපියකත් කිව්ව වගේ අපි විසින්ම නිර්මානය කරගන්න
සමාජ චරිතය අපටම වදයක් අභියෝගයක් වන්න පුළුවන් අප විසින් නිවැරදිව අපවම තේරුම්
නොගතහොත්. කොහොමත් මිනිස්සු මිනිස්සු අතර තියෙන බැඳීම් හරි සුන්දරයි පුදුමාකාරයි. හැම දෙයකම අපුරු රිද්මයක් රටාවක් තියෙනවා. ඒවයේ ආදරය මුහුවෙලා තියෙනවා කරුණාව දයාව උතුම් මානුශීය ගුනාංග මුහුවෙලාතියෙනවා වෛරය මුහුවෙලා තියෙනවා ආත්මාර්ථකාමීකම් නරුම ගති තියෙනවා. මේ හැම දෙයක් නිසාම ජීවිත චිත්‍රය ලස්සන වෙනවා.ඔන්න ඔය වගේ ලස්සනට ගලායන ජීවිත චිත්‍රයක් දිගහැරෙනවා ලක්මින අමරදේව අධ්‍යක්ෂණය කරන A/L ඉවරයි කියන කතාවේ. හමදාම ‍රැ 7.30ට. බොහෝ අය නරඹනවත් ඇති. විමසිල්ලේන් බලන්න සමහර විට ඔබට ඔබ හමුවෙවි අහම්බෙන් වගේ.

මොරබ්බා.... 


ලක්මින අමරදේව
(චායාරුප ෆේස්බුකියෙනි)




















Monday, September 2, 2013

පාප් වහන්සේ ගේ සිපගැනීමේ සදාචාරය නොහොත් අනෙකාගේ හෙළුව රස විඳීම

 
මෙම සිදුවීමට පාප්වහන්සේගේ කිසිදු සම්බන්ධයක් නොමැති නිසා
එතුමාගේ චායාරුපයක් ඇතුලත් නොකරන ලදී

     "පාප් වහන්සේ මුස්ලිම් කුමරියක සිපගනී" යනුවෙන් ලොමු ඩැහැගන්වෙන ඇඟ කිලිපොලා යන පුවතක් එක්තරා වෙබ් අඩවියක වාර්තාකර ඇත.මිනිසුන් හරි පුදුමාකාරය.පුදුමාතලන් වලටත් වඩා පුදුමාකාරය. ඔවුන් තමා ඇඳුම් හැඳ සිටිනා ගමන් අනෙකා හෙලුවෙන් සිටිනු දක්නට ප්‍රිය කරයි.අනෙකාගේ හෙලුව රසවිඳ ප්‍රමෝදයට පත්වනවා පමනක් නොව අනෙකා නිරුවත්කර හෙලුව රසවිඳීමටද බලා සිටී.බොහෝ බටහිර ක්‍රිස්තියානින්ට මෙහි ඇති ගැටළුව පාප් වහන්සේ සිපගත් තැනැත්තිය මුස්ලිම් වීමද  විය හැක.

          සමාජයට පරමාදර්ශයන් ඕනෑය. ඔවුන්ට කාට හෝ වැඳුම් පිදුම් කිරීමට ඕනාය. මග පෙන්වා දක්කාගෙන යාමට කෙනෙකු උවමනාය.පරිනාමයේ මුල් යුගයේ සිටම ගොත්‍රික ‍රැලට නායකයාට අමතරව මග පෙන්වීමට පූජකයෙකු උවමනා විය.ඔහු බොහෝ විට මන්ත්‍ර කරුවෙකු හෝ මුහුකුරාගිය  මහල්ලෙකු හෝ විය.නිශ්පාදනයේ ඒකාධිකාරය නායකයා සතු උවත් සමාජයේ අවනත බව කීකරු බව වැඩිපුරම පවතියේ මෙකී පූජකයන් සතුවය.පසුව ආගම් ලෙස සංවිධානය වු පසුද රජු විසින් ආගමද ආගම විසින් රජුද තම පැවැත්ම සඳහා එකිනෙකා සරණපාවාගන්නා ලදී.සැබැවින්ම මේ ලොකේ වැඩිපුරම මිනිස් ඝාතන ලේ වැගිරීම් සිදුව ඇත්තේ ආගමේ නාමයෙනි.අදද දේශපාලනයේ වැඩිපුරම විකිණිය හැකි සටන්පාඨය සිංහල බෞද්ධකම වී ඇත්තේ එබැවිනි.සරම ගහගෙන එන පන්සලේ පෙනීහිටින ඔනෑම පාහරයෙකු කවුන්සිලෙට යවන්නට අදපවා මහජනයා සූදානම්ය. මහජනතාව තමාට පරමාදර්ශ සපයන්නට පත් කරගත් මේ ගුරුකුල (ආගම්) තමාගේ අධිපතිත්වය මිනිසා අතර ව්‍යාප්ත කිරීමට නිරතුරු කැසකයි. ඒ සඳහා පත්කරගත් එජන්තයන්ගේ පැවත්ම එම ආගමේම මූලධර්මයන්ටම පටහැනි වීම ඇරඹූ විගස සියල්ල දෙදරා යයි.මෙය හරියට මහනකම පිලිඹඳ නිසි අවබෝධයක් නොමැති වයසක පසුවන දරුවන් මහන කර පසුව ඔවුන් ගේ පැවත්ම ගැන වද වෙනවා හා සමාන ක්‍රියාවකි.පැවිදිවරයට වඩාත් බරපතල  හානි සිදුවනුයේ මෙසේ අනවබෝධයෙන් ඒවාට යොමුවන්නවුන් නිසාය.


          සිපගැනීම යනු චාරිත්‍රයකි ආචාර විධික්‍රමයකි. එය මිනිසා අතර සෙනෙහස ආදරය හුවමාරු කර ගැනීමට සඳහා වූ අපුර්ව චර්යාවකි ක්‍රියාකාරකමකි. එය සෙනහසින් යුතුව විඳ ගැනීමට නොහැකිවීම කුහක කම මිස අන් කිසිවක් නොවේ.මුලින් කී පරිදි තමාහට පරමාදර්ශ සැපයීමට තොරාපත්කරගත් අධ්‍යාත්මික නායකයින් ගේ පැවැත්ම වඩාත් අවශ්‍යය ඇතුලතින් ජරාජීර්න කුණු ගඳ ගහනවුන්ටය.සැබෑ ආගමද සැබෑ දෙවොලද සැබෑ විමුක්තියද ඇත්තේ තමා තුලය තම පැවැත්ම තුලය. තමා තුල නොමැති  පාරිශුද්ධත්වය අනෙකාගේ සොයන්නේ තමාතුල ඇති හිස් තැන වසාගැනීමටය.හිතයටින් සාරව සුනිල්ලාවීමට නොහැකි වීම නිසා ඔහුට වෛරකර පලක් නැත. තමා වසාසිටින හෙළුව අනෙකාගේ දුටු කල එය ආතල් එකක් වන්නේ එබවිනි.සිපගැනීම මහා අපරාධයක් වූ ලොව මිනීමරුම් ලේවැගිරීම් ආශිර්වාදයක් වන්නේ එබවිනි.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...